Ušila jsem pytlík- založím si oděvní značku

Mít oděvní značku v dnešní době tak nějak modní věc, aniž by většina věděla, co to je.

Dovolím si svůj názor , troufám si říct, že profesionála nebo někoho, kdo tuto práci dělá 33 let. Myslím, že každý , kdo u tohoto oboru vydržel, začínal úplně stejně jako většina děvčat, která začíná dnes. Jen nebyly ty možnosti internetu, dyzajn marketů a pod… Budu psát z pohledu svého, myslím si, že to bylo u každého podobné. Také jsem byla nadšená ze svých prvních výrobků a naprosto neobjektivně tvrdila, že umím šít a opravdu jsem si to myslela…Dnes možná trochu něco vím a zvládám, ale taky už umím říci, co neumím a nestydím se za to. Naučit se zvládat řemeslo nejde prostě za týden ani za dva měsíce, je to vývoj a cesta,kdy každý den jdete krok za krokem a učíte se. Do kurzů mi chodí děvčata s vidinou, že se šitím chtějí živit, většina je velmi rozčarovaná, některé vydrží…Všem, které se učí sami bych doporučila alespoň konzultaci z někým z oboru, nestranný názor je vždy dobrý stejně jako kritika, či opozit

 

Začneme tím, co není oděvní značka

Pokud se vyrábí dva druhy triček v různých barvách , ve všech velikostech, na které se používá jeden střih- je to pouze výrobna triček , nemá to nic společného s oděvní značkou, ani návrhářstvím, ani kreativitou. Stejné to je, pokud vyrábíte jeden druh sukně, či šatů, případně nasrávačky. Ušít kalhoty, je totiž trochu něco jiného, a ušít kalhoty , které padnou je další věc.

Oversize a unisex , ano dělá to každý, každý, kdo neumí konstrukci střihů a krejčovinu. Ano znám vyjímku, ale to je naprosto excelentní paní návrhářka, která ví, že i tento styl má pravidla.

Pokud někdo najímá švadleny, aniž by cokoli o oboru věděl, v 99% vznikne nekvalitní výroba. Stejné to je se samouky, kteří mají pocit , že se řemeslo naučí z internetu, měla jsem , nevím jestli smůlu nebo štěstí, pár výrobků vidět.

A teď pokud to myslíte vážně o čem to tedy je.

Hlavně o trpělivosti a o pokoře. Tohle je obor jen pro silné jedince, protože se opravdu pracuje a to dost. Je tu poměrně velká investice do strojů a materiálů a věcí, které k tomu potřebujete.  Kvalitní značku nevytvoříte přes noc ani za měsíc. To ono slavné přes noc trvá pár let, pokud tedy nemáte milion až dva, či někoho vlivného v příbuzenstvu. Ale i tady platí, pokud chcete nabízet kvalitní zboží, musíte té práci prostě rozumět, a porozumět trvá zhruba rok , pokud budete každý den šít, stříhat, párat, zkoušet to znova a znova párat….Pokud tomu nerozumíte klienti to prostě poznají. Mít oděvní značku  znamená mít sortiment, tedy sukně, kalhoty, trika, svetry, topy, halenky, kabáty, nebo to minimálně umět udělat. Znamená to také, pokud přijde klientka nekonfekčních rozměrů, měly byste být schopni vytvořit model přímo na ní, tak , aby to vypadalo dobře, nebo ji minimálně poradit. Věta: ono se to natáhne, pokud je to úplet, není úplně to pravé. Oděvní značka by měla být něčím charakteristická, oversize , nebo netopýří rukávy to tedy nejsou, prostě rukopis, něco čím je jiná, to čím je rozpoznatelná….

Ale mít oděvní značku je prostě fajn…

Takže všem hodně trpělivosti, více kvality a za mě méně unisex, desiqual a oversize a té věty: Roztomilé ve všech velikostech, sluší padne každému.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *